10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

پرسپولیس همیشه یکی از موفق ترین تیم های فوتبال ایران بوده است و سرمربی های حرفه ای و خوبی که این تیم داشته توی موفقیت این تیم تاثیر بسیار زیادی داشته است. ویکی تاپ در این مقاله 10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس که افتخارات بسیاری برای این تیم کسب کرده اند را به شما معرفی کرده است.

برانکو ایوانکوویچ

مربی فوتبال اهل کرواسی
برانکو ایوانکوویچ بازیکن پیشین در پست هافبک و سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال عمان و اهل کرواسی است. برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ بود. او تیم فوتبال امید ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ قهرمان کرد و همچنین در شانزدهمین، هفدهمین و هجدهمین دورهٔ لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان سرمربی با باشگاه پرسپولیس به سه قهرمانی متوالی دست یافت.

یحیی گل‌ محمدی

بازیکن پیشین و مربی فوتبال ایرانی
یحیی گل‌محمدی بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل ایران است. او هم‌اکنون هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را بر عهده دارد.

علی پروین

بازیکن و مربی فوتبال ایرانی
علی پروین بازیکن سابق فوتبال و مربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس است. او پس از بازی در تیم‌های کیان و پیکان به مدت ۱۸ سال به عنوان بازیکن در باشگاه پرسپولیس به میدان رفت و سرمربیگری این تیم را در سه مقطع جداگانه نیز به عهده داشت. وی پس از فرشاد پیوس بیشترین گل زده برای پرسپولیس را در کارنامه دارد. علی پروین در ۷۶ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند و دو بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را با تیم ملی تجربه کرد. او در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ که در ایران برگزار شد، در بازی فینال نیز گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند. پروین در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان تیم ملی ایران بود.

علی دایی

بازیکن پیشین و مربی فوتبال ایرانی
علی دایی بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. او اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

پرویز دهداری

بازیکن فوتبال ایرانی
پرویز دهداری یا پرویز دهداریان بازیکن و مربی سابق فوتبال اهل ایران بود.

آری هان

بازیکن فوتبال هلندی
آری "آدریانوس" هان ‏(۱۶ نوامبر ۱۹۴۸) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸ آرژانتین و همچنین سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود.

مصطفی دنیزلی

بازیکن و مربی فوتبال اهل ترکیه
مصطفی دنیزلی بازیکن سابق و مربی کنونی فوتبال اهل ترکیه است.

افشین قطبی

بازیکن پیشین و سرمربی فوتبال ایرانی
افشین قطبی مربی فوتبال ایرانی-آمریکایی است که سابقه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران، باشگاه فوتبال پرسپولیس و باشگاه فوتبال فولاد خوزستان را در کارنامه دارد.
استانکو پوکله‌پوویچ مربی فوتبال کروات بود. او در فوتبال ایران مربیگری تیم ملی فوتبال ایران و دو باشگاه مطرح پرسپولیس و سپاهان را برعهده داشت.
آلن راجرز (انگلیسی: Alan Rogers؛ زادهٔ 31 دسامبر 1924) مربی سابق فوتبال اهل انگلستان است.او در ایران مربی ایران‌ناسیونال (پیکان) و پرسپولیس بوده است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 بازیکن برتر فوتبال ایران با بیشترین تعداد گل در قرن گذشته

    105 بازدید·6 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    173 بازدید·9 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    111 بازدید·10 ماه قبل

    یاغی های فوتبال ایران

    177 بازدید·10 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.